Öppettider och studiedagar i förskolan

Här hittar du information om öppettider och stängningsdagar för förkolan.

Öppettider för förskolor

Förskolor öppnar tidigast klockan 06.00 och stänger senast klockan 18.00. De tider då det är färre barn närvarande (oftast morgon och kväll) kan avdelningar och förskolor slå ihop sina verksamheter och samarbeta med till exempel öppning och stängning.

Under studiedagarna är förskolan stängd

Fem heldagar varje läsår stänger förskolan i kommunen för utvärdering och gemensam kompetensutveckling för personalen. Studiedagarnas stängning ingår i den vanliga taxan och ger inget avdrag på avgiften.

Studie- och kompetensutvecklingsdagar

Studie- och kompetensutvecklingsdagar för läsåret.

Läsåret 2021

• 7 januari 2021
  • 8 januari 2021
  • 17 maj 2021

Öppettider under sommar och jul

Surahammars kommun erbjuder förskola året runt. Några förskolor har öppet under de veckor då det är färre barn. Verksamheten under sommaröppet kan vara delvis annorlunda än på den vanliga förskolan. Vilka som har öppet och under vilka veckor beror på hur många som anmäler behov.

Sidansvarig:

Senast uppdaterad: