Cookies

På denna webbplats använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om cookies

Translate

Use Google translate to translate the web page. Kommunen takes no responsibility for the translations.

Lyssna

Vill du lyssna på innehållet på webben? Tryck på knappen ”Börja lyssna” nedan och använd kontrollen för att pausa, stoppa eller ändra volym.

Kontakt

Translate

Lyssna

DU ÄR HÄR

Konsumentvägledning

Ibland är det svårt att vara konsument och det kan vara bra att känna till sina rättigheter. Visste du att den som har sålt eller tillverkat en vara också måste ta ansvar för de fel som du upptäcker!

Har du köpt en vara som inte håller måttet? Funderar du på frågor som;

- Hur länge gäller presentkortet?
- Är det lag på öppet köp?
- Har jag rätt att klaga på saker jag köpt?

Hallå Konsument! - En tjänst för alla konsumenter i Sverige

Hallå konsument ger oberoende och lättillgänglig information om frågor före och efter köp. Det kan handlar om konsumenträttigheter, privat ekonomi eller hur man gör hållbara val.

Du kan nå tjänsten genom att besöka webbplatsen http://www.hallakonsument.se eller genom att ta kontakt via
0771 - 525 525
måndag - fredag kl. 9.00 - 14.00

Om du ringer från utlandet slår du 0046771 525 525

Vad kostar samtalet? Att ringa Hallå konsument är gratis. Vi tar inte ut någon kostnad för samtalet. Ibland tar operatörer ut avgifter för att ringa 0771-nummer. Kontrollera med din operatör om de gör det och i så fall hur mycket.

Läs mer här:

om dina rättigheter och skyldigheter som konsument!

Konsument Europa

Konsumenternas Elrådgivningsbyrå

Konsumenternas Tele och Internetbyrå

Konsumentverket

Post och Telestyrelsen

Råd och Rön

Sidansvarig:

Senast uppdaterad:

Kontakt

Surahammars kommun

Postadress
Box 203
735 23 Surahammar